DANSKA BILDER

Sex timmar på Tivoli:

Den lille flyver - den lilla flygaren. Elsa och Ville råkade dock välja just det flygplan som aldrig lyfte. Vi köpte ett åkband för 160 danska per skalle (dansk skalle?) vilket vi tjänade in på en kvart.



Veteranbilarna - strax innan bilden togs ställde sig Elsa mitt i Tivoli och kvittrade:
-Det här är den bästa dagen i mitt liv!
Jag svarade lakoniskt: -Men, Elsa..dagen då du föddes då?
Sara: -Tyst! Det minns väl inte hon!



Nej. Det är inte några mikrofoner med puffskydd...

 

Efter drygt tre timmar svalkade vi av oss med en läsk (och en öl) trots att det bara var drygt tio grader utanför. Men det regnade i alla fall inte.



Dagen efter ville tjejerna shoppa medan jag och sonen desperat letade efter vaxkabinettet. Vi gick fram och tillbaka, rundade Tivoli två gånger innan jag tog mod till mig att fråga en kille bakom disken vid H C Andersen slottet.
Han svarade instiktivt (eftersom jag är svensk) på engelska. Oerhört irriterande.
I alla fall berättade han att vaxkabinettet lagts ner (kanske askmolnets eller Greklandskrisens fel) och istället ersatts av en dinosaurieutställning. Detta blev nu nästan ännu bättre; Ville älskar skäcködlor.



På det hela taget en mycket lyckad vårutflykt. Resan avslutades med ett besök på BR Leksaker.
Innan vi vinkade hej då sneglade Elsa mot oss och sa:

-Jag tycker att vi gör det här varje år.

Ville tillade:

-Titta, jag har fått en ödlis!

Saras omdöme:

-Jaja...det regnade faktiskt inte en enda gång...

Mitt omdömde:

-Smakade ni wienerbrödet i morse? Va? Var jag den enda av oss som tog wienerbröd till frukost?


Kommentarer
Postat av: Strössel

Hmmm.. jag vet vad du menar med att "vissa verkar försumma sin blogg på bekostnad av Facebook": Inlägg på Facebook kan aldrig uppbäga inläggen på en blogg. I alla fall inte på din blogg, M. Sluta aldrig blogga. !!!

2010-05-16 @ 23:14:24
URL: http://bahasas.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Okej, då kör jag väl några veckor till. Tack för uppskattande ord.

2010-05-16 @ 23:38:36
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Ewa

Ja, kära du skit i Facebook! Fattar fortfarande inte varför man vill tala om att " guuuud va fiiiiin din bild är" eller " nu blev jag väckt av gullet" WHOUUUUUUUUUUUUUU! Menlösa, meningslösa folk! Vare sig de är politiker, restaurangägare eller inte har kommit på vad de är för ngt. Din kluriga nonsensbilaga är ju till o med intelligent!

2010-05-18 @ 19:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0