FLAGGAR FÖR ÖKAD KUNSKAP

Sexåriga Elsa håller sedan några månader tillbaka på med en grej där hon målar all världens flaggor på A4-ark.
Idén är hennes egen efter att hon hittat Libers Atlas i bokhyllan där alla flaggorna finns avbildade.
I morse frågade hon om jag sett Liberias och Makedoniens flaggor, de hade råkat komma bort.
Efter en stunds letande återfanns de dock i en låda.
-Pappa...kan du gissa den här?
-Eh...Thailand?
-Neeeeej...det är ju Tunisiens flagga...
Slagen av häpnad uppmuntrade jag henne.
-Elsa..vad bra sen när ni kommer till att lära er flaggor i skolan...då kan du ju alla redan eftersom du ritat av dem...
Dottern  bara glor på mig lite avmatt och säger:
-Jag vet...det var ju därför som jag startade det här projektet...
Liberias flagga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0