SNURRA MIN JULVÄRD!

Det återstår nu dagar, kanske bara timmar, innan SVT ger oss den kanske största och mest angelägna nyheten 2010.
Avslöjandet om vem som blir Årets julvärd och får äran att tända ett ljus, släppa några ranelidska plattityder och presentera en tecknad anka.
Sedan Weise kastade in handduken 2002 har uppdraget gått till män vartannat år och kvinnor vartannat år.
Eftersom det var Lisbeth Åkerlund förra året borde rimligtvis en man få jobbet i år.
Jag hoppas att de väljer Robin Paulsson; en av de bästa programledarna just nu och en person med precis rätt distans till hela evenemanget. Det behövs betydligt mer ironi och glimten i ögat i det där sammanhanget.
Om SVT annars vågar frångå sin jämlikhetsregel borde Karin Hübinette vara som klippt och skuren i år.
Mig veterligen föreligger här ingen jävsituation, jag har svårt att tänka mig att hon skulle vara syster med Tomten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0