STEN, SAX, PÅSE

Sara har efter snart 40 år äntligen fått reglerna i Sten, sax eller påse förklarade för sig.
Idag blev det uppenbart att Sara aldrig ägnat den där leken särskilt mycket uppmärksamhet.
Jag och Elsa sitter efter maten och spelar den klassiska handleken.
-Vadå? Varför vann du, Mattias? säger Sara plötsligt.
-Påsen sväljer stenen...påsen vinner.
-Vadå? För att man kan lägga ner en sten i en påse?
-Hmmm...på samma sätt vinner saxen över påsen, då saxen klipper sönder påsen...
-Äh, man kan väl lägga ner en sax i en påse också....det har jag ofta gjort...vad är det, en plastpåse eller en papperspåse?
Efter detta tappade jag och Elsa sugen och konstaterade - likt skämttecknaren Gary Larson - att den här dumma leken var mindre komplicerad på stenåldern...

Kommentarer
Postat av: nipe

Haha, den där tankeloopen har man ju varit i några gånger, jag tycker det tyder på att ditt ostron är en smart kvinna som inte bara köper sakeroch ting rakt av ;)

Jag och maken kör sten-sax-påse ofta, ofta, typ när man gått och lagt sig och sen kommer på att ytterdörren är olåst och såna andra otrevliga saker.

2010-11-07 @ 21:26:21
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Sten, Sax, påse i sängen...vad romantiskt..

2010-11-07 @ 21:52:17
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Lyllan

Haha, det är inte alltid lätt ;) Dock så har jag aldrig träffat någon som inte har vetat hur det gått till, men någon måste ju bli ett undantag ;)



Ha en bra dag!

2010-11-08 @ 09:03:50
URL: http://gasoline.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0