VILLE PÅ RANELIDSKA

Fyraåringen leker med saker som han vill ha i julklapp inne på ICA Maxis leksaksavdelning.
Det är "crazy snakes", allt som det står "Star Wars" på och en och annan tiger i plysch.
Han är helt inne i leken och vill dra mig med sig i sitt äventyr.

Plötsligt säger han adresserat till mig:
-Detta är en film och snart är denna filmen slut.
Jag hajar till, reflekterar över det nyss sagda.
Det slår mig att det är så här Björn Ranelid brukar ha för vana att uttrycka sig.
Kan mycket väl tänka mig att Ranelid avbryter sig mitt i en mening för att säga:
Detta är en film och snart är denna filmen slut.

Nu är ju inte detta nog, Ranelid fortsätter säkert med fraser som:
"Jag såg skymningen ätas upp av molnen, mångubben grinade illa och skar sig på en stjärna", "prästen brände lögnen och jag gömde mitt öga i askan" eller "jag plågades av kyrkklockor i örat, likt en svettig Atlas bar jag den spruckna läppen".

Ville å sin sida vet när man skall hålla tyst.
När ordens kraft är uttömd.

Kommentarer
Postat av: Bengt

Ranelid ska dessutom vara med i Let´s Dance, sägs det. Hurra!!!

2010-11-09 @ 21:55:13
URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
Postat av: Mattias

Jag vet.

"Jag vaknar med stjärnorna och dansar med älvorna. Ingen nu levande man dansar lika bra som jag i detta land. Jag är de blanka golvens härförare och titan" lär han själv ha sagt om det där.

2010-11-09 @ 22:46:39
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0