HÄRLIGA HÖSTEN

Min bloggkollega Anders Sparring har skrivit väldigt vackert om hösten i Stockholm.
Själv blev jag väldigt lyrisk över lördagens soliga och varma septemberväder och lite mer mollstämd över dagens gråmulna morgon. Efterhand har dagen dock bättrat sig; eftermiddagen har varit en sån där fantastisk explosion av rödgula träd, frisk och klar luft och en växlande molnighet som tunnats ut av ett envist soldis som gett himlen en lite kletig men ändå pudrad känsla...som näsan på en halvt avsminkad clown eller utvispad grädde i nyponsoppan...

I fredags startade jag en grupp på Facebook för oss som älskar hösten, gå gärna in och bli medlem.


Kommentarer
Postat av: Bengt

Hmm ... tycker nog inte att november är någon hit i alla fall. Men första halvan av hösten är helt OK. Är maj-fan!

2010-09-26 @ 18:57:39
URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

Maj hit och maj dit. De flesta säger maj på frågan om den bästa månaden...visst; det är ljust och ibland varmt men det känns så tonårigt...maj är årets trotsiga tonåring...september och oktober är mer medelålders..månader som sett en del, månader som varit med..månader som bottnar i sig själva.

November däremot är en grinig gammal gubbe. Där håller jag med dig.

2010-09-26 @ 19:59:24
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0