GRÖTRIMMENS TRIUMF

Det finns få saker som känns så äkta och så ärliga som när en dansbandssångare tillönskar dig en riktigt god jul. Man vet att det kommer direkt från hjärtat.
Som alltid i december ökar trafiken till min sidoblogg; Rimbloggen.
Troligen är det uppstressade och genomsvettiga personer som mitt i sin julklappsneuros kommer på att man kanske borde rimma några taffliga rader på paketet också.
Huruvida de sen blir djupt besvikna när de surfar in och möts av klassiska låttextsrim som "kvällen är slut och vi har haft en trevlig stund vid tv-apparaten, kvällen är slut och sover gör familjens hund å även undulaten" eller "här finns allt från kaffekask till små kaffebruna fnask", låter jag vara osagt.
De senaste åren (bloggen startade 2007) har jag i december försökt leta upp just jullåtar med extra vedervärdiga rim och tro mig, det bara vimlar av dem.  Här kommer därför länkar till ett antal jullåtar av mer eller mindre dubiös natur med kraftigt excentriska rim att kanske sno och skriva ner på sina paket. Varsågod!
Harry Brandelius Jul i Las Palmas
Snowstorm Jul
Leif Loket Olsson Vart tog jultomten vägen?
Werner & Werner Vår julskinka har rymt
Nanne "penntrollet" Grönwall Kul i jul
Matz Bladhs hälsar en riktigt god jul till alla sina vänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0