HEJ, KONSUMENT

Varje fredag låter DN i sin bilaga På Stan en känd medlem ur den mediala eller kulturella Stockholmssocieteten besvara några frågor om sin vardag och ge tips om materiella ting som är, som det heter..."på"....
Denna veckan är det tidningens expert på vett och etikett; Magdalena Ribbing, som får fylla i enkäten.
Eftersom DN aldrig låter mig göra samma sak, tänkte jag jämföra Ribbings svar med de svar jag skulle ha givit DN om de haft den goda smaken att fråga mig:
Bästa promenad?
Ribbing svarar: Gärdet bortom Kaknästornet.
Jag svarar: Stumholmen runt sommartid.
Favoritgata?
Ribbing: Sturegatan
Jag: Borgmästaregatan
Bästa micromaten?
Ribbing: Har ingen micro
Jag: Gorbys piroger eller microlagad kola
Favoritförort?
Ribbing: Johanneshov
Jag: Aspö
Bästa lunchställe?
Ribbing: NKs Bobergs matsal med sin jugendinredning
Jag: Biljardcaféets pizzeria San Marino med sin 70-talsinredning
Bästa brunchen?
Ribbing: hemma
Jag: First Hotel? Scandic?
Här bjuder jag min käraste på middag:
Ribbing: Halv grek plus turk
Jag: Restaurang Montmarte
Senaste Stockholmsupptäckt:
Ribbing: Motorcykelmuséet i Edsviken
Jag: När man åker tunnelbana kan det ibland stå saker som Ropsten med röd text i taket
En bra gåbortspresent:
Ribbing: Nytt nummer av Situation Stockholm
Jag: Tandtråd i ask
Favoritlyxartikel:
Ribbing: Kläder i helsiden
Jag: Maltwhisky
Läser helst:
Ribbing: Om Stockholm i Ernst Brunners berättelser
Jag: Historiska magasin och allehanda böcker samt bloggar.
Favoritskor:
Ribbing: Lågklackade mockaskor
Jag: Vill helst vara inomhus i strumpor
Klädkonto per månad:
Ribbing: Någon tusenlapp
Jag: Va? Nån hundring, kanske...
Det dyraste jag har köpt:
Ribbing: Två Frank Lloyd Wright-stolar
Jag: En bostadsrätt
Bästa fyllekäket:
Ribbing: Pasta Carbonara
Jag: Va???? Är Magdalena Ribbing full? Vett och etikett, någon?
Lyssnar på:
Ribbing: Tradjazz från New Orleans
Jag: Sveriges Radio P1
Mitt sämsta köp någonsin:
Ribbing: Dyr, vacker handväska...tung som ett stenröse
Jag: Opel Astra 1,6
Fulaste klädfärg:
Ribbing: Neongrönt
Jag: Chockrosa
I DVD-spelaren/datorn:
Ribbing: SVT Play
Jag: Kommissarie Columbo eller 60-tals-James Bond eller nåt annat i technicolor
Favoritaccessoar:
Ribbing: Mina oundgängliga glasögon
Jag: Toalettstolen
Bil/Transportmedel:
Ribbing: Buss 62
Jag: Opel Astra (inte den tidigare, utan en "ny"...)

Kommentarer
Postat av: PaljettenQ

Men tjena Pasta Carbonara som fyllekäk... Vilken korvmoje har det?

2011-01-14 @ 22:17:50
URL: http://paljettenq.wordpress.com
Postat av: Mattias

Jag tror att Magdalena ligger bakis i sängen varvid Tomas Hempel diskret tassar fram med en guldbricka där pastan står rykande het...

2011-01-14 @ 23:16:13
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: godiva

Har ingen micro? Tror tanten ljuger.

2011-01-14 @ 23:50:58
Postat av: hillton

Helst avstår jag - men måste jag är dina svar mina.

2011-01-15 @ 23:30:34
Postat av: nipe

Montmatre.... hm, vet du, jag har faktiskt aldrig lyckats äta där. Trots 14,5 år i Blekinge. Inte på 2 Rum och Kök heller. Illa, eller hur?

2011-01-17 @ 21:31:47
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Mattias

Nipe: Sug på denna - har bott i Blekinge i snart 13 år och ännu inte satt min fot på Piraten!!

2011-01-17 @ 21:45:32
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: nipe

Haha, du är inte tillräckligt gammal än :) där har jag inte heller varit, men jag har varit på dansbandsnyår på Hanöhus, det är nästan lika hemskt som Piraten.

2011-01-18 @ 21:55:16
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0