MIXAT NONSENS

Är det inte så att Kungsörnen klampar på i lite för stora skor när de säger att de tillverkar idealmjöl? Känns det inte lite förmätet i vårt janteland?

På tal om Jante. Visst är det fantastiskt att idrottslag i Amerika kan heta häftiga saker som Colorado Avalanche, Nashville Predators och Chicago Bulls när vi i Sverige har lag som heter Vita Hästen och FK Friska Viljor?

Troligen gillar de flesta A4-ark som bor inne i skrivaren jazz. Hur förklarar man annars att det så ofta står "paper jam" på displayen?

Det ryktas att deckardrottningen Mari Jungstedt tänker vidga sitt skrivande till att bevaka OS-brottningen i London 2012 anonymt under psedonymen Mari Pungsvett.

Den svenska deckarutgivningen brukar ju annars beskrivas som en djungel även om jag mest ser det som en helt vanlig skog med hjältinnan Ellen Elgh, författaren Varg Gyllander och Hans Rosenfeldts parhäst; Michael Hjort...

Kvinna 1:
-Grattis, jag hörde att ni väntar barn!
Kvinna 2:
-Tack, tack...
Kvinna 1:
-Men...stämmer det att ni väntar en liten torskfilé?
Kvinna 2:
-Jo...det gör det...det var helt opanerat...

Förresten tur för Marcus Birro att han inte är fiskare med tanke på näthatet...

Tracks läggs ner och tidningen Okej läggs ner. Vad blir egentligen nästa steg? Anna Book läggs ner?

Kom att tänka på den där tunisiske ex-presidenten. Ben Ali...det måste vara ett artistnamn..sånt brukar ju annars bara magiker, eldsslukare eller fakirer heta...

Skulle vilja se myndighetskorrespondensen från den här kvinnan i Strömsund...

-Jag gillar sån rock som spelas av små hamstrar, sa Elsa i eftermiddag.
Där ser man...inte fasiken visste jag att hon gillar Takida....

Ny kurs till våren hos ABF: Lär dig baka Sven-Erik Österbergsbakelsen!

Hela den här grejen med att Arthur Deto i Skinnskatteberg skall stämma George Lucas för ärekränkning tror jag är en tidningsanka...

Med risk att låta som Jay Smith vill jag säga: vad skönt att se lite gräs igen efter all snö...

Kommentarer
Postat av: Bengt

Fullständigt lysande!!! Jag kan blott kontra med (apropå Hjort) en släktings ridlärare i kavalleriet. Iförd pösiga ridbyxor kallades denne Hjort (med för mig okänt förnamn) för "Hjort i byxorna", med viss rätt ...

2011-01-26 @ 21:28:49
URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

Ha ha...det var väldigt välfunnet!

2011-01-26 @ 22:28:05
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0