TRO OCH TROVÄRDIGHET

Såg en affisch på biblioteket som tipsade om en nyårsrevy med Filadelfiaförsamlingen.
Kalla mig gärna för en fördomsfull bakåtsträvare men jag hävdar bestämt att jag inte alls tror på konceptet "nyårsrevy i Filadelfiaförsamlingen".
Nyårsrever skrivs ju traditionellt av människor med en sarkastisk och ifrågasättande syn på livet och jag anser det närmast omöjligt att sådana personer återfinns i pingstkyrkan.
Om något mot all förmodan ändå hörs från bänkgrannen får man fråga honom: Var det där ett skratt eller ett tungomålstalande?

Kommentarer
Postat av: Hillton

Hela verksamheten är ju ett skämt, dvs en ständigt pågående revy.

2011-01-11 @ 09:30:12
Postat av: Mattias

Så sant.

Problemet är väl bara att skrattet fastnar i halsen.

2011-01-11 @ 14:37:42
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0