SOMMAREN GÖR COMEBACK

Efter en längre tid gör nu en skadedrabbad sommar comeback.
-Det har varit en motig uppförsbacke med bristningar i solen och en inflammerad värme, men nu känner jag att kroppen går fullt igen, säger Sommaren till Nonsensakuten.

Problemen uppstod redan under försäsongsträningen. Sommaren lyckades göra några lyckosamma hopp innan känningarna i solstrålarna blev för svåra.
-Det här är en gammal och segdragen problematik, säger Sommarens holländske tränare Nyys Polllenmayer.
Det blev till att kurera sig med hårda vindar och en och annan regnskur. Inomhusträningen kombinerad med antibiotika har självklart tyngt ner Sommaren.
-Vissa dagar har man bara velat ge upp. Först nu vågar jag sikta mot högsommar-VM i augusti. Jag tror att jag har goda chanser att nå kvalgränsen inom de kommande tre veckorna, avslutar en förhoppningsfull Sommar samtidigt som han stretchar lite lagom somrigt och sveper en Gatorade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0