DEN ÅTTONDE DVÄRGEN; TWITTER

Snövits alla sju dvärgar kännetecknas av sina unika egenskaper. Det finns butter, glader, snäller osv.
Den åttonde dvärgen har tourettes och heter Twitter.
Jag öppnade för en tid sedan ett twitterkonto för att dumpa av känslomässig dynga, mentala deponirester och små intetsägande aforismer. Det har fungerat som en ventil för att snabbt bli av med allsköns tramsigt tankegods.
Dock har jag hittills inte blivit frälst på det där. Retar mig på de futtiga 140 tecken man har till sitt förfogande (jag kommer ju från blogg-generationen ;)) och dessutom är mitt antal följare (digitala stalkers) ytterst blygsamt så jag tror inte jag sätter några vidare avtryck i den där märkliga pseudovärlden.
Dock kan jag känna stolhet över en del sk tweets. Jonas Gardell har just gett ut en bok med enbart sina gamla tweets och detta får mig att tänka: vadå, kan han få detta klassat som stor konst, borde väl mina små tankekorn också kunna överleva den digitala döden och samtidigt nå en större publik.
Eftersom Bonniers inte har ringt ännu, tänker jag helt sonika återpublicera det mest tongivande tramset från mitt alltför modesta twitterskrivande här på Nonsensakuten:
Lösningen på Juholts SVT-beef gällande studioplacering: Sätt alla partiledare i varsin gocartbil och sen får de åka runt under debatten.

Berlusconi sadlar nu om till revyartist. Snart ser vi honom i blå Stetsonhatt, sidenkravatt, blanka skor och gabardinkostym i 88-eurosrevyn.

Jaha. Papademos ny premiärminister. Han har nog svårt att lägga band på sig. Har vi kassett så mycket av honom tidigare?

Boklanseringen tar sig galna uttryck i annan populärkultur. Kikki Danielsson lanserar Ibra vibrationer och Maggio släpper Zlatan i gatan.

Går det bra för Ranelid i Melodifestivalen kan han tillsammans med Torsten Flinck och Loa Falkman turnera som "de tre tenorerna" nästa sommar. Möjligen är Falkman baryton men vem bryr sig?

Bonnierjournalister har ädla namn, Expressen har Diamant Salihu. DN kontrar med bloggerskan Sofia Juvel.

Om Verner von Heidenstam haft Facebook skulle han nog lägga upp rätt mycket på sin profil

Efter Rihanna hoppas man nu att Björkman ställer in hela Melodifestivalfinalen i Globen med några timmars varsel.
Förmodligen slutar Greklandsdrevet med att Papandreou ger sig ut på en landsomfattande förlåt mig-turné nästa vecka.

Ekot startar lotteri. -Kan man vinna miljoner? -Nä, man kan vinna Nils Horner!

När Nicholas Sarkozys efternamn uttalas av en amerikan låter det verkligen som en slags sjukdom.

Vintertid. Tid för vinterdäck. Däckad av året. Året snart slut. Slut betyder **** på engelska.

Lyssnar på Helle Klein på Radio 1. Tror att det är Helle Klein. Det kan också vara Chewbacca..

Wahlgren/Bagges gemensamma son skall tydligen heta Kit. Hade det inte varit roligare om han döpts till Skal?

Om du tröttnat på klyschan "från Ystad till Haparanda" kan du variera med allitterationen "från Malmö till Malmberget".

-Vad heter killen som just nu far landet runt i full galopp på en omtalad förlåtelseturné? -Håkan Jehuholt

Ville, 5 år, ser Telenorannonsen med kaffekopp o croissant. Han pekar på croissanten. -Pappa...är det bajs?

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Har Bodström fått ge ut böcker borde du också få det.



Jag har inte fastnat i Twittrandet än, räcker med grubblerier över vad som fungerar som facebookinlägg och vad som är värt att blogga om.

2011-11-11 @ 13:22:27
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Exakt. Kommer nog snart lägga ner mitt twitterkonto igen då det inte ger mig särskilt mycket. Lite som att skrika i rymden eller elda för kråkorna. Möjligen länkar jag enbart hit och ser det som en marknadsföringskanal.

2011-11-11 @ 14:36:52
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Men egentligen heter den åttonde dvärgen något annat, blev jag just upplyst av när jag spanade in Vesslan:



http://vesslan.com/archives/353

2011-11-12 @ 08:21:59
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Finns också en nionde dvärg; han som debuterade på Woodstock. Cocker.

2011-11-12 @ 10:36:45
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Vad heter han på svenska tro?

2011-11-12 @ 11:15:32
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Tuppen?

2011-11-12 @ 11:25:52
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Kanske, med tanke på hans icke-skönsång så heter han nog inte Toppen i alla fall.

2011-11-12 @ 12:41:36
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Sara

Sofia Juvel är väl journalist och inte en "bloggerska"? Hon har aldrig bloggat vad jag vet...

2011-12-21 @ 00:45:24
Postat av: Nonsensakuten

Sara: Mycket riktigt. Så är det. Tror att jag lurades av det här (möjligen tillfälliga) inlägget:

http://www.dn.se/blogg/sthlmimitthjarta/skribent/sofia-juvel/

2011-12-21 @ 01:16:25
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0