RASMUS NALLE FYLLER 60

Om någon beskrev honom med orden: mycket hår, blå toppluva och röda snickarbyxor med vita prickar på, skulle man säkert tro att det handlade om Erik Fichtelius i nåt barnprogram från 70-talet.
Istället är det förstås allas vår Rasmus Nalle jag pratar om. Idag fyller han 60 år, den danska seriebjörnen som på originalspråket heter Rasmus Klump.
Rasmus Nalle präglade mycket av min barndom; hans oskyldiga bravader förgyllde många, goda läskvällar och vem minns inte pelikanen Pelle med tusen och en saker i sin stora käft, pingvinen Pingo (seriens driftkucku om jag minns rätt) och den flegmatiskt piprökande sälen Sälle, klädd i gummistövlar och ständigt med händerna i fickorna.
Grattis, Rasmus. Fira med några pannkakor, vet ja...en sisådär 60 stycken eller så.
Just det här albumet dock kan jag inte säga att jag minns:

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Jag älskade också den där Nallen när jag var liten, dock föredrog jag Bamse. Har en Rasmus Nalle-bok hemma som jag läst för Sydney. Den är jätteflummig och helt osammanhängande, nästan som "Mästaren och Margarita" av Bulgakov. Tunga grejer!



Danska gökur ja, den här fotade en bekant när hon var i Köpenhamn:



http://sexnolltva.blogg.se/2011/july/varfor-later-de-danska-gokuren-sa-mycket-roli.html

2011-11-17 @ 21:40:34
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0