WADLING - MED RÄTT ATT VARA YRVAKEN

Handels Utredningsinstitut (dessa överbetalda klåpare) vill att färdiguttänkta matkassar skall bli årets julklapp.
Själv vet jag bättre.
Om jag får bestämma blir det en gammal hederlig CD (om såna fortfarande finns att få tag i) med underbart yrvakne Freddie Wadling (jag intervjuade honom i radio 1994 eller när det var och då råkade jag väcka honom när jag ringde upp på den bokade tiden som var en bra bit efter 15.00. Han lät osammanhängande. Å andra sidan har jag hört andra intervjuer med honom efteråt då han låtit exakt likadant, kanske sover han dygnet runt och vaknar enbart när journalister ringer).
Just nu är Wadling aktuell med tolkningar av Bondmusik, ett smakprov är den klaustrofobiska versionen av The World Is Not Enough som släppts som första singel.

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Jag har inte hört hela skivan än men gillar Wadling mycket, såg honom på Liseberg i augusti och då körde han denna låt och en till från Bond. Han pratar nog likadant hela tiden, du har väl hört hans sommarprogram? Kan tipsa om boken "Freak" också, den är mycket bra. Är riktigt avundsjuk att du har fått intervjua honom. Själv har jag bara fått en syrlig kommentar av honom. Var på en konsert med Pere Ubu på en klubb i GBG, jag skulle få skivan signerad av legendaren David Thomas och Wadling stod bakom i signeringskön (!), han gav mig onda ögat och tyckte att jag och mina kompisar skulle flytta oss.



Förresten, gå in på www.twingly.com och "pinga" din bloggadress när du länkar till artiklar med en "Twingly bloggsök", så får du en länk i artikeln och fler upptäcker din briljanta blogg!

2011-11-19 @ 08:19:38
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Kan väl säga att Wadling-intervjun inte hör till mina allra bästa, det är inte den jag vill bli ihågkommen för i alla fall. Han var som sagt mycket trött och rökhostade mest hela tiden. Tack för tipset om twingly, jag pingade ganska mycket för några år sedan, nu har jag nästan helt glömt bort det. Skall göra det till en vana....

2011-11-19 @ 15:02:30
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Det finns en farlig risk med twingly-pingandet (och aftonbladets bloggportal), jag höll själv på att trilla dit. Man skriver om något för att man vill få många läsare och det är helt fel sätt att blogga på. Jag föredrar att en enda följer min blogg om det är någon som dig eller Walker, framför att 1000 personer besöker bloggen en enda gång.

2011-11-19 @ 15:20:26
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Karlskronabloggen

Fast just HD som Mattias länkar till här är väl en av de tidingar som tagit bort alla blogglänkar, precis som t ex BLT/Sydöstran.



Anledningen var att det missbrukades och länkade till blogginlägg som överhuvudtaget inte hade med artikeln att göra och det finns ett riktigt bra exempel på en rättshavrist i Blekinge som gjorde så.



Många tidningar har dock kvar blogglänkarna och de har någon "Twingly-admin" som jag brukar se i statistiken och som besöker min blogg ibland.



Sen behöver jag faktiskt inte "pinga" för blogginlägget brukar dyka upp rätt snabbt ändå, men vill man ha det med inom några minuter är det säkrast att pinga!



Jag tror faktiskt t o m att de brukar dyka upp på Aftonbladet utan att jag pingar, för det pingandet måste man mycket riktigt göra genom deras egen bloggportal.



Det kan möjligtvis vara mina Googleannonser som gör att det blir annorlunda för min del, för på Google Search dyker blogginläggen upp inom några sekunder om jag söker på något udda ord i inlägget eller på själva titeln.

2011-11-20 @ 08:10:17
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Karlskronabloggen

Sorry, fel av mig om HD, det var nog Sydsvenskan jag tänkte på som plockade bort de automatiska blogglänkarna och hade en artikel om orsaken!



Håller även med Jonas om att man genom dessa länkar får en massa tillfälliga besökare, men förhoppningsvis tycker åtminstone några att bloggen är bra och blir återkommande besökare!

2011-11-20 @ 08:32:06
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Lina

En fråga bara, har du typ jättejättesvårt för sockersug? Isåfall, gör du något för att det ska bli bättre? Jag har det och det är så sjukt jobbigt då man vill bli fit!

2011-11-20 @ 11:46:29
URL: http://linaohman.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Freddie Wadling, blogglänkning och sockersug. Härligt bred debatt just nu på Nonsensakuten. Som svar, Lina: Jag har ett undermedvetet sockersug som främst mynnar ut i en vilja att äta choklad. Godis äter jag dock sällan. Skall jag bli "fit" kommer det att ta några år..

2011-11-20 @ 13:17:12
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, just detta inlägg fick ju en väldigt "bred debatt" och "Linas" inlägg var verkligen helt avvikande!



Men, som alltid Mattias, din blogg är kul och underhållande att läsa!

2011-11-20 @ 14:35:22
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

"Twingly admin" brukar alltid dyka upp, speciellt de som sitter i Varberg har jag märkt. Tror de automatiskt får fram inlägg som innehåller vissa "opassande" ord. När Patrik Sjöberg berättade om de övergrepp han var med om kritiserade/frågade jag mig varför GP så snabbt hängde ut "Tränaren" med namn. En man som inte är dömd och som dessutom är död och inte kan försvara sig. Det är inte fel att de hängde ut det svinet men GPs policy är att inte hänga ut kriminella, exempelvis hade de inte namn och bild på "Nancy-mördaren" trots att det var ett mord som hela Göteborg berördes av.

2011-11-20 @ 22:40:29
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, det är rätt Jonas.



"Twingly admin" kommer i min statistik alltid också från just Varberg!



Jag skriver aldrig några opassande ord utan jag tror mer att det är någon moderator som kollar om blogginlägget har med själva artikeln att göra.

2011-11-21 @ 17:30:12
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Jag är ganska säker på att de tar bort "opassande" blogginlägg även om de är relevanta och behandlar artikeln den länkar till. Mitt inlägg om Sjöbergs tränare till exempel. Admin kollar väl även upp ifall någon anmäler det man skrivit till dem. Har kollat in Karlskronabloggen och jag kan tänka mig att exempelvis nämna Avpixlat i icke-negativa ordalag inte är populärt hos Twingly.



Efter jag upptäckt vad Twingly Admin pysslar med bläddrade jag lite i boken "Världsmästarna" (som jag inte har läst än) men ett kapitel i den heter just "Twingly Admin i Varberg". Hmmm... är något på spåren.

2011-11-21 @ 23:06:05
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0