SOM LÖVEN I KUGGEBODA

Lars Norén fick 1991 en stor framgång med sitt ångestladdade drama Som löven i Vallombrosa.

I eftermiddags bekantade jag mig med de (inte fullt lika ångestframkallande) löven i Kuggeboda, byn vid vägens slut.
-Se så fint det där trädet borta vid staketet lyser. Alla löven är härligt gula, sa jag till min vän Bonden.
-Ja, och de har lyckats hålla sig kvar också, de djävlarna, sa han.
-Jo...(lakoniskt men ångestdämpat). Det är väl bara en fråga om några dagar.
-Mmm...eller tolv sekundmeter...

Kommentarer
Postat av: Bullshit

Hej Mattias!

Du känner möjligtvis inte till Sonnys båtvarv i Saxemara? Riktig guldgruva för träbåtsentusiaster!

Finns bilder på Facebook.

Mvh från din journalistkompis!

2012-01-31 @ 10:55:29
URL: http://Privat företag
Postat av: Nobullshit

Har hört att de också finns på Flashbacks skvalleravdelning underrubrik: Msnkonversation...

2012-01-31 @ 18:00:38
URL: http://Ännu mer privatare än dig ha!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0