TREVLIG ALE

Har upptäckt den ekologiska alen Oxford Gold som rekommenderas.
Jag kan ibland tycka att ale är lite småtråkigt och stundtals "blaskigt". Jag vet att blaskig är fel ord, ale blir aldrig något kanotöl men tja...fadd...
Det känns på nåt sätt bättre med antingen en lager eller en stout, då vet man åtminstone vad man får.
Denna är dock härligt besk (utan att bli för besk) och ljuvt uppfriskande (utan att bli sliskig, Systembolaget beskriver upplevelsen som "toner av aprikos" men det vet jag inte om jag kan hålla med om).
Den är fyllig och rund i smaken och har en härligt avrundad eftersmak. Oxford Gold är något så ovanligt som "lite spännande"; särskilt för att vara ale...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0