DÅLIGT PETZÄLLSKAP

Nyheten slog ner som en bomb i det politiska Sverige:
William Petzäll (SD) blir politisk vilde!
Som Niklas Strömstedt så underfundigt twittrade efter nyheten: "Vadå blir?"

Petzäll har figurerat en gång tidigare i bloggen. Den gången fick han huka sig för lösgodis.
Man kan ju gissa hur snacket går inom Alliansen:
"Vad vi kan förstå krävs det nu att endast ytterligare tre Sverigedemokrater i riksdagen vinnlägger sig om att spendera sina nätter i fyllecell och vi får egen majoritet!"

Kommentarer
Postat av: Walker

Nyhet för mig, men det är nog lika bra han lägger av.

Ungtuppar som gillar att kröka ska inte sitta i riksdagen.



Hade han varit mer rakryggad hade han hoppat av riksdagen också, men likt tidiga politiska vildar som Gudrun Schyman mfl är det tydligen rätt bekvämt med att få 50 000 / månaden och bara företräda sig själv.

2011-09-26 @ 13:01:07
URL: http://dagdrivarklubben.blogspot.com/
Postat av: Karlskronabloggen

Ja, det är tragiskt att en så ung människa inte kan komma tillrätta med sitt missbruk.



Jag tycker han var lysande de gånger jag hört och sett honom i riksdagens talarstol.



Det är klart, får man 58000 i månaden plus alla andra förmåner i form av fria resor och traktamenten kan jag förstå om han blir "politisk vilde" i tre år!

2011-09-27 @ 08:23:59
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Nonsensakuten

Karlskronabloggen: Ofattbart att du kan kalla en sån fördomsfull stropp som Petzäll för "lysande". Uppåt 50 papp i månaden för att göra ingenting; där kan du snacka om bidragstagare.

2011-09-27 @ 10:31:55
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Karlskronabloggen

Jag kanske skrev lite oklart för det jag tycker har varit lysande är hans inlägg i flera av debatterna i riksdagen!



Om han nu väljer att utnyttja det fullständigt absurda systemet att kunna lyfta dessa löner och förmåner i tre år utan att behöva göra någonting visar ju bara hur fel regelverket är i riksdagen.



Om han inte längre vill representera det parti väljarna valde honom att representera ska han givetvis ersättas i riksdagen av någon annan och inte kunna få denna löjligt höga lön tre år för att troligen inte göra någonting överhuvudtaget.

2011-09-27 @ 14:42:31
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Nonsensakuten

Det var främst hans debatter i Riksdagen jag syftade på då hans politik förkroppsligar en mörk och föraktfull människosyn. Att han lyfter pengar som vilde är självklart dubiöst men helt enligt lagboken vad jag vet.

2011-09-27 @ 15:05:58
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Karlskronabloggen

Då har vi olika uppfattning om hans insatser i riksdagen, för jag tycker han varit riktigt bra och det fanns helt klart ingen "mörk och föraktfull människosyn" i de debatter jag kollade!



Han och Kent Ekeroth kanske "sticker ut" lite för mycket ibland, men jag tycker William var bra i alla de debatter jag kollat på!



Ja, tyvärr är det väl så att han kan lyfta några miljoner under tre år utan att göra någonting om han vill, men det visar ju bara hur fel systemet är!

2011-09-27 @ 15:26:49
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/
Postat av: Nonsensakuten

Jag kan ge dig en sak: han är rätt skärpt för att bara vara 23 år gammal och han kan prata sammanhängande trots att han är sverigedemokrat. Annars går det inte att förneka att hans politik är exkluderande och fördomsfull eftesom han representerade SD. En politik där man delar in människor i olika grupper utifrån etnicitet, lovprisar nationalstaten och motverkar jämställdhet är ingen politik jag vill se men du har självklart rätt att uttrycka din åsikt ;)

2011-09-27 @ 20:06:56
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Karlskronabloggen

Nej du Mattias, jag har faktiskt aldrig hört att Sverigedemokraterna delat in grupper p g a "etnicitet", jag har t o m hört den kanske mest utstickande riksdagsmannen Kent Ekeroth i riksdagens talarstol säga att Sverigedemokraterna inte har något emot arbetskraftsinvandring från t ex Japan eller Kina.



Det handlar inte om etnicitet utan om ideologin islam.

2011-09-28 @ 03:45:15
URL: http://www.karlskrona.nu/blogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0