SVARET FLADDRAR I EN VIND

Bob Dylan gjorde låten känd. I original heter den Blowin' in the wind.
Min version handlar om hatkärleken till Karlskrona:

Hur många steg måste karlskronabon ta
innan han kan bli karlskronit?
och varför har kroppkakeätningen
förvandlats från föda till rit?
ja, och vad vore stan utan E22,
hade folk överlag hittat hit?
svaret, min vän, det fladdrar i en vind,
svaret fladdrar i en vind

Och tänk alla de som odlar en tro
om att stan är en världsmetropol
fast  kanske inte inom gastronomin
då man blandar potatis med ål
och om nån sa: -fan, vi bygger ett torn
skulle han då ha offrats på bål?
svaret, min vän, det fladdrar i en vind,
svaret fladdrar i en vind

det gamla Karlskrona stavat med c
är för många en fin raritet
men folk med visioner de avfärdas lätt
man säger: det är ingen idé
och hur många fler bakåtsträvare
kan få plats uti Varvets entré?
svaret, min vän, det fladdrar i en vind,
svaret fladdrar i en vind

Kommentarer
Postat av: nipe

Touché!

2011-09-09 @ 22:03:08
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Skönt att någon vågar kommentera. Var lite osäker på hur texten skulle tas emot.

2011-09-09 @ 22:13:19
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0