MIXAT NONSENS

Mitt oklippta hår får mig mer och mer att se ut som Dustin Hoffman gjorde 1976. Den stora näsan har jag redan, det enda som saknas nu är väl att jag börja kuta runt i en svettig jumper och manchesterbyxor så är liknelsen fulländad.

Om någon köper en Rolexklocka i någon annans namn riskerar vederbörande åtal för missbruk av ur-kund.

Bloggerskan Kissie och Robinson-Robban är klara för nya tv-showen ÄR DU SMARTARE ÄN EN ICA-KASSE?

Om Sverige av idag skulle fungera på samma sätt som Sovjet gjorde på 30-talet gissar jag att de rödhåriga tanterna i Com Hem-reklamen skulle vara bland de första att få enkelbiljett till Sibirien.

DN hade en mycket bra rubrik häromveckan: Kaffe - kärleken som jämt rostar...

SVT skall sända en ny tv-serie om Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige. Jag råkade se en trailer. Inte en enda i Nils familj verkar prata skånska. Ungefär lika trovärdigt som en nyinspelning av Söderkåkar på värmländska.

Satt för ett tag sedan gapande framför Wikipedia där en så kallad artikel om Brad Pitt var "utvald" att hamna på förstasidan. Fattade ingenting. Tydligen fyller han 50 nästa år. Vad hände? Var inte han 36 alldeles nyss?

Ibland önskar man att riksdagsdebatterna var lite mer som barnprogrammet Amigo i SVT. Jag tänker framförallt på Discotunnan och tävlingen Vilket ord istället för bajs?

Vad synd att Åsa Romson inte heter Selma. Det hade väl varit festligt. Selma och Lille Fridolin.

Klarar man 30 dagar med enbart VERSALER? Det är exakt vad journalisten Morgan Capslock skall ta reda på i sin nya tv-dokumentär.

Till sist undrar man varför Rix FM inte döper om Titti Schultz Nöjessvep till Nöjesskrik...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0