EN MINNESANTECKNING

Det här inlägget publiceras mest för att underlätta min sammanfattning av året som traditionellt äger rum i mellandagarna.
Just nu är det kallt i Sverige. Kvikkjokk hade tydligen minus 42 grader idag. Man får ju hoppas att de tog sig några kvicka juck för att hålla värmen.
Det är kallt överallt nu. Hela Sverige har minusgrader, den varmaste temperaturen är visst minus 5.
I morse när jag vaknade var det minus 12,5 grader och då bor man ändå vid kusten och förväntar sig inte denna kyla.
Samtidigt förstår jag hur dumt det här låter för en person som befinner sig norr om Uppsala eller så. Den övre halvan av landet tycker väl att minus 20 är ganska normalt medan minus 30 börjar kännas lite kyligt.
Jag mötte min jovialiske granne, den pensionerade yrkesofficeren på stan i eftermiddags. Jag ropade till honom tvärs över gatan:
-Jaha...idag är det kallt!
Han svarade:
-Det är myggfritt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0