KRAFTFULLT

En gång i veckan går sjuåriga Elsa på dansträning. Hon tycker mycket om det och älskar att berätta om sina upplevelser och vad de planerar i gruppen. Varje vår brukar de nämligen arrangera en dansuppvisning där en blandad publik bestående av släkt och vänner samlas i Konserthuset för att se alla de olika dansgrupperna som sträcker sig från sexåringar och ända upp till killar och tjejer i övre tonåren.
Det brukar vara allt från showdans a la Bob Fosse till hip hop- och discodans.
Varje uppvisning har ett tema och i år är tydligen temat kraft, berättar Elsa.
-Har ni bestämt vilka låtar ni kan dansa till då? frågar jag.
-Nej, men man får gärna ta med sig skivor och så om man har förslag på låtar som kan passa in, säger Elsa.
-Det finns en låt som heter The Power med ett band som hette Snap, hör jag mig själv säga och dessutom nynna lite försynt i förarsätet på bilen då jag skjutsar hem Elsa från träningen.
Dottern tar ingen vidare notis om detta.
Efter att vi parkerat och är på väg in i lägenheten utropar jag förtjust:
-Nu vet jag. Det fanns ett synthband som hette Kraftwerk....hör du...kraft...werk, det är väl passande. Det finns en fin liten låt som heter The Model, det är lite lugnare tempo, där skulle ni kunna dansa lite balett och liksom sväva med armarna när ni kommer in...she's a model and she's looking good...badum...da da da daaa da daa...skulle inte det bli fint om ni valde den?
Elsa tittar på mig en stund och säger sedan:
-Mmm...eller kanske någon annan...

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Haha! Underbart svarat. Mycket roligare än typ "nej, det lät som en dålig låt".

2012-02-02 @ 13:33:50
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Mattias

Ja, hon har ganska ofta såna oneliners. Hon skall bli sitcomskådis när hon blir stor...

2012-02-02 @ 17:56:42
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0