MIXAT NONSENS

Sjuåriga Elsa hör mig sjunga en bit ur After Darks hit La Dolce Vita och säger:
-Bada i champagne det vill nog alla vuxna. I alla fall tills nån kissar i badkaret.

Läste i veckan om en travhäst som tydligen heter Fleetwood. Efter karriären kommer den troligen att kallas Fleetwood Mac.

Efter Tour de Ski, nu väntar Andreas Lundstedt ivrigt på Tour di Sco...

Efter stormen Emil, nu kräver jag att nån storm i framtiden döps till Griseknoen!

Från toaletten lät det i veckan "chum, chum, chum". Det visade sig vara en femårig spelmissbrukare som tagit med sig Nintendo DS in på muggen.

Olle Svenning sitter just nu och filar på sin tjocka biografi över "Stora skandinaviska socialdemokrater". Arbetstitel: Från Treholt till Juholt.

Fem dagar av 2012 har redan gått och tydligen är det fortfarande januari. Det här blir långtråkigt.

"Det var nästan lite läskigt. Ett piano började brinna i slutet och hela tiden såg man flickor som visade trosorna. En flicka hade t.om hål i sina byxor så att man såg hela rumpan". Ville har sett sin första musikvideo med Lady Gaga.

Jan Guillou
gör tv-program om jakt. Fan, snart gör väl Lars Adaktusson ett tv-program om hårspray.

Per Gessle sjunger ut: "Jag ser på dig och du ser på mig och jag säger ja, ja...frisyren är gay men kalufsen hålles i trim...med hårspray och lim..."

Såg att de bakade småkakor i Stjärnorna på Slottet. Tja, några matbröd är väl svårt för Lindarw att få till. När degen skall stå och jäsa blir det helt omöjligt på grund av drag.

Det expansiva vårdföretaget Carema har en kundenkät ute just nu. Det handlar om service och tillgänglighet. Svarsalternativen är 1. Blö-ja eller 2. Blö-nej.

Snöslungor som inte är riktigt torra bakom öronen kallas för snöslynglar...

Snart presenteras Karlskronas nya kommunslogan: "Inte för, inte ens akter. Mest av allt: emot".

Kvinnan som gav sin son bröstet under bilkörning för att sedan krocka med en tankbil uppges ha kört en Volvo amma son...efter olyckan fördes de till Kärnsjukhuset i Skövde...

Det slog mig just: Göran Fristorp är Sveriges svar på Cliff Richard.

Kärnsjukhuset i Skövde, förresten. Hur ofta händer det egentligen att apelsinkärnor är i behov av vård?

Till sist en liten spoiler: Alvin & gänget 3 slutar lyckligt...

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Tror jag ska sno den här självsamplinggrejen till min blogg. Många fina facebookstatusar bara försvinner. Förevigas mer i bloggen. Så länge blogg.se inte kånkar.

2012-01-05 @ 12:11:01
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Mattias

Exakt. Försökte häromdagen hitta en elak grej som jag skrev om Afzelius på Facebook nån gång i höstas. Det var stört omöjligt, scrollade bakåt som en dåre och till sist gav jag upp. Nä, Facebook är nog egentligen mer tänkt att användas till "oh...jag är så jävla hungrig"-statusar.

2012-01-05 @ 12:17:01
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Skaffar man sig tidslinjen går det nog lättare, men jag försöker undvika den. Vill jag se tidslinjer behöver jag bara kolla mig i spegeln..

2012-01-05 @ 16:02:10
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0