MATS WILANDERS GRIVEHYLLNING

Det är inte så ofta som jag numera gör reklam för min sidoblogg Rimbloggen här på Nonsensakuten.
Känner dock att jag gärna vill lyfta fram min senaste Rimbloggsanalys lite extra, då det rör sig om ett helt unikt försök till låttext. 
Alla känner väl till att Mats Wilander på 80-talet inte bara var en fantom på grus, utan även vid lediga stunder hängde en gura runt halsen för att sprida sitt centrallyriska evangelium. 
Hans längtan efter att få ut sina tankar och känslor blev rejält uppmärksammade av Fredrik Belfrage då Mats en lördagsmorgon gästade Gomorron Sverige och i direktsändning läste sin blossande dikt Droppen, om hur en stackars sockerbit tvingas dö i det varma kaffet, för att ge Mats njutning. 
 
Denna känsla för ordens makt och möjligheter visade han även då han i programmet Här är ditt liv, hyllade kvällens huvudperson Bengt Grive. Läs analysen just nu i Rimbloggen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0