DET FINNS GRADER I HELVETET

Minnesgoda läsare av Nonsensakuten vet att jag utan vare sig rädsla eller tveksamhet ofta köper nya drycker i butiken som jag sedan testar och skriver om som en slags konsumentupplysning. 
Tidigare i år har jag bl.a provat den kletiga drycken Cream och den rättvisa colan Ubuntu
 
Nu har turen kommit till en energidryck med "colasmak" kallad Celsius. Amerikansk är den förstås och importerad av ett uppenbarligen omdömeslöst företag i Göteborg
 
 
Jag lyckades faktiskt dricka upp hela men har inte känt någon direkt uppiggande effekt. Den smakar som en blandning mellan Indian-Cola och Coca Cola Light, dvs fullständigt för jävligt. 
Dessutom sägs den vara "sockerfri och vitaminberikad" vilket väl egentligen motsvarar en Keith Richards som både är avgiftad och nymotionerad. Inte mycket till rock'n'roll med andra ord. 
Visst - man har smakat värre saker, men vill man ha en läsk som smakar riktig Cola bör man helt klart välja ett annat alternativ. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0