ÖPPET BREV TILL PROCORDIA I ESLÖV

Från: [email protected]
Till: Procordia i Eslöv - Sveriges största pizzeria

Hej Procordia i Eslöv!
Jag är en snart 40-årig bloggare som uppskattar livets goda. Sova ut på morgonen, ta långa promenader i solen och klämma några öl framför en gammal långfilm (helst Bond).
Jag lagar mestadels all min mat själv, älskar bl.a att svänga ihop en het köttfärssås och avnjuta densamma med pasta, eller som ingrediens i en god paj. Annan mat jag uppskattar: isterband med surkål, kycklinggryta, lammstek, lax i chevrepaket med mera, med mera.
Min största passion gällande mat är nog ändå pizzan, denna kulinariska megarätt som kan varieras i det oändliga. Jag avgudar nästan all typ av pizza; från en ursprunglig margherita till en svulstig gyrospizza. Det är variationen som gör det så underbart. Just därför gladdes jag när jag såg att ni just lanserat den klassiska Calzonepizzan som microvågspizza, att värma upp själv och spisa med vällustighet.
Under namnet Grandiosa X-tra allt marknadsförs nu denna pizza som av förpackningen att döma innehåller (och jag citerar) 9,5 % mozzarellaost, 12% rökt skinka och grisbog, 2 % tomat och hela 19% ost.
Detta att calzone, den inbakade pizzan, nu lanseras som microvågsugnspizza är ju egentligen en helt världsunik grej som jag inte riktigt förstår varför ni inte basunerar ut med större mallighet och pondus.
Ni måste ju vara stolta över era pizzor, då ni (återigen enligt förpackningen) bakar "tio tusentals pizzor" (mellanslaget mellan tio och tusen är ert) i er "gigantiska stenugn".
Jag kan inte föreställa mig hur gigantisk denna ugn är om den rymmer "tio tusentals" pizzor men något säger mig att den är helt enorm. Larger than life, liksom.
Det kan vara så att Procordias stenugn är större än själva Vansbro där pizzabakningen tydligen äger rum, trots att ni som företag har er bas i Eslöv.
Det får nu vara som det är med den saken, era logistiska problem skall inte jag lägga mig i. Jag vill bara tacka för smakupplevelsen av denna microcalzone.
För det är ju, som ni skriver på omslaget; att jag "håller en genuin svensk pizza i min hand, bakad med extra mycket omsorg".


Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

HAHA! Hoppas många pizzasugna googlar fram det här inlägget!

2012-05-09 @ 21:36:39
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0