NONSENSAKUTENS ÅRSKRÖNIKA 2013

Visst minns du....
 
 
När E-Type fick oväntat besök. "Det kom asgamar och stal" som Eriksson själv uttryckte det i pressen. Borde det inte vara asa-gamar? 
 
 
Stefan Löfven satsar på ett agrart tema i sin ministär. Ko-lossalt oväntade namn i de här sammanhangen. Partiets egna påläggskalvar kan nu räkna med utdelning. 
 
Årets roligaste bild i de sociala medierna kan vara den här. Det oväntade mötet mellan Lundells romantik och Bamses uppfordrande, sociala patos. 
Annars ligger den här bilden bra till som favorit: 
 
Mikael Persbrandt i mustasch och lustiga hattar. 
 
 
I somras köpte jag på Brunnsloppisen i Ronneby dessa sköna rester från DDR-Sverige
 
I somras satt också denna kvinna på Sollidenscenen på Skansen i Stockholm och väntade på att få se sin idol. En man vars namn hon inte riktigt kunde stava till. 
 
Själv kände jag i somras 40-årskrisen nalkas. Håret var grått, själen var sliten. Hösten skulle komma att bli betydligt bättre. 
 
 
I Karlshamn hände det stora saker. I alla fall enligt BLT och Sydöstran
 
 
Facebook kan folk heta precis vad som helst. Den här dalkullan har ett öppet förhållande. Kanske bäst så. 
 
Twitter är man också - som alltid - putslustig. 
Överlag så skärptes tonen i de sociala medierna 2013. Folk skrev precis vad som helst och utan att skämmas, dessutom. Fruktansvärd utveckling. 
Men gamla fina Google kunde man i alla fall lita på. 
 
Till sist; här kommer årets bästa blogginlägg enligt undertecknad: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
December: Nej, det blev bara detta inlägg i december. Generellt sett har jag bloggat betydligt mindre i år, jämfört med andra år. Orsakerna till detta är många. Bloggen kommer nog inte att läggas ner helt men det kommer troligtvis att bli glesare mellan inläggen även framledes.
Allra sist: detta är några av 2013 års bästa inlägg på min systerblogg Rimbloggen:
 
 
 
Sådär! Med detta vill jag tacka dig för att du orkat kravla dig in på Nonsensakuten även detta år och samtidigt önska dig ett gott slut och en trevlig start på 2014. 
Det nyss passerade året har varit omtumlande på många sätt. Ett år av uppbrott och förändring, nya erfarenheter och mycket kärlek. 
Faktum är att detta år med sin otursbringande siffra 13 i sig, visat sig vara ett av de mer tursamma åren i mitt liv. I alla fall för mig. 
 
G O T T   N Y T T   Å R !  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0