ROCK AGAINST ASS

Jag såg något väldigt märkligt inne på ICA Cityhallen härom veckan.
Framför mig i kassakön står en kvinna i 60-årsåldern. Hon ser ganska exakt ut som Laila Freivalds bortsett från ett par avvikelser; hennes hår är grått istället för gult, hon är alls inte lika lång och väger troligen 20 kilo mer.
Annars är det på pricken. Samma ansiktsform och samma runda glasögon.

Det som gör att mötet med denna kvinna ens hamnar i bloggen är den klädsel hon valt.
Dels har hon ett par camouflagebyxor och dels är det det här med jackan.

Kvinnan bär en helsvart parkas med tillhörande luva (nedfälld...)
På ryggen står det med vita bokstäver (nästan samma typsnitt som Absolut Vodka): ROCK AGAINST ASS

Min fråga blir nu:
1. Är detta något hippt klädmärke som jag missat?
2. Är tröjan reklam för något typ av evenemang...i så fall;  vilket? Rock against ass?  Vad händer på en sådan manifestation?
3. Är alltihop bara en ironisk ploj?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det verkar vara en sångtitel: http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLR,GGLR:2006-26,GGLR:en&q=%22Rock+against+ass%22

2008-09-11 @ 21:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0