EFTER EXPRESSENS KAMPANJ - DAX ATT GE UT BARNABYBÖCKER

Nej. Det handlar inte om Alla vi barn i Bullerbyn. Utan om Barnaby. Tom Barnaby.

Det verkar nämligen inte som en enda av de böcker - skrivna av Caroline Graham - som ligger till grund för den omåttligt populära tv-serien Morden i Midsomer finns utgivna på svenska.
Skandalöst med tanke på den kommersiella framgång ett sådant åtagande skulle kunna generera.

Så...hade jag varit förläggare hade jag genast ringt upp de som äger rättigheterna till böckerna, hostat upp ex. antal miljoner (eller vad det kan landa på) och sett till att jag skaffat mig ensamrätt på en svensk utgivning av Midsomer-böcker.
image89
Böcker som sedan skulle prydas av John Nettles på omslaget (snabbt bildrättighetsavtal med BBC) och sedan skeppas ut till deckarfascinerade svenskar som verkar sluka allt som handlar om varitéer, trädgårdsutställningar, loppmarknader, båttävlingar, kyrkokörer och amatörteatrar.
Och just det ja...det brukar mördas också...lite då och då fast mest som uppiggande avbrott från det sedvanliga byskvallret över kyrkkaffet.

Myspys som kan ge en förläggare många sköna stålars och en tryggad ålderdom, kanske. Varför är man inte förläggare?

Detta är en bearbetning av ett tidigare publicerat inlägg i Nonsensakuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0