MEJLADRESSERS TROVÄRDIGHET

Visa mig din mejladress och jag skall säga dig vem du är.

Just nu har jag av olika anledningar ingen standardadress utan hankar mig fram via olika webmejladresser samt skolmejlen som är så konstig och lång att den knappt går att använda.
 
Problemet med dessa webmejladresser är att de oftast bär ett löjets skimmer. 
Det är inte så lätt att exempelvis söka jobb och för den potentielle arbetsgivaren skylta med en mejladress som [email protected].

Något säger mig att jag inte blir tagen riktigt på allvar. 

Fast det kan vara värre. Jag hade en kompis som drog sig fram med den uppseendeväckande adressen [email protected].
Också svår att släppa i officiella sammanhang.

Eller så var det en annan kompis. Han sökte jobb på Radiosporten. Det mesta verkade klappat och klart och strax innan han skulle lämna jobbintervjun frågade SR om man kunde nå honom via mejl.
Jodå. Det gick bra....dock blev han svarslös när själva adressen efterfrågades.

Han ville inte säga till Radiosporten att hans mejladress var [email protected].    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0