TANGENT-TRICKET

Majsan skriver på sin blogg om diverse hyss man kan hitta på på sin arbetsplats.

De flesta är förstås it-relaterade eftersom de flesta (nästan alla) arbetsplatser numera har någon anknytning till datorer.
Att byta ut tangenter på tangentbordet är förstås en klassiker.
Vill minnas att Bill Clintons stab busade med George W Bush när han var s.k "president-elect"; alltså tillträdande president vintern 2000/2001.

Tanken är ju att den sittande administrationen skall sköta övergången till den nya presidentens ämbetsperiod så smidigt som möjligt. Så skedde säkert också.
Det jag annars minns mest är att Clintons medarbetare tog bort W-tangenten på SAMTLIGA tangentbord i hela Vita Huset. Kanske retade detta upp "double-yaa".
Som om han nu vet vart den tangenten sitter. Men i alla fall, kul är det.

Annars kan man ju alltid ändra en persons startsida på nätet. Jag gjorde så med en av våra säljare på radion, när det begav sig.
En morgon när han kom till jobbet och skulle ut på webben hamnade han på www.potenslinjen.se

Kommentarer
Postat av: Majsan

Den med startsidan var ju fin också! :) Tyvärr kan vi inte ändra våra, det är vårat intranet där och det går INTE att ändra. Hjärntvätt?
Min nya chef är lite seg, så det mest vågade jag har gett mig på hitills är att byta korkarna som visar vilken färg det är på whiteboard pennorna. Han har ingen humor. Det gick inte hem. :P

2008-04-25 @ 18:05:30
URL: http://majsans.wordpress.com
Postat av: Nonsensakuten

Nä. Sånt kan ju göra en vansinnig. Man tänker grön, vill ha grön, längat efter grön....å så blir det röd....fruktansvärt;)

2008-04-25 @ 19:14:20
URL: http://nonsensakuten.blogg.se
Postat av: Petra

Checka gärna in "mitt" citat om Clinton.. :)

2008-04-26 @ 23:34:25
URL: http://www.petra79.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0