MED MUSIKEN SOM DROG

Märkligt. I eftermiddags såg jag framför mig på gatan två unga killar som höll på med nåt suspekt. Den ena gav något nästan osynligt till den andre som tog emot och liksom, ja fingrade nyfiket på det.

Jag - som troligen sett för många deckare på TV4Plus - tog för självklart att det handlade om någon typ av knarkhandel och att de helt sonika utväxlade nån typ av drog.

Jag skyndade på stegen för att stilla min nyfikenhet. Väl framme märker jag att den mottagande mannen stoppar det han just fått i örat.

Då ser jag att det handlar om ena hörluren till en MP3-spelare...han erbjöds helt enkelt att lyssna på musiken.

Inget annat. Snopet, minst sagt...

(Detta är ett reprisinlägg från sommaren 2007)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0