IKEA-NYCKELN TILL FRIHETEN

Jag och Sara ägnade idag ett antal förmiddagstimmar åt det tvivelaktiga nöjet att montera en hallbyrå, köpt på IKEA, lystrande till namnet Malm. Dock inte Stig. Eller Mona.

Av de tunga paketen att döma torde produkten kallas "järnmalm", sammanlagd vikt på två platta kartonger är säkerligen 50 kilo. Inte så mycket Hjalle, utan snarare otroligt Heavy.
image211

När vi väl stod där med bråtet var det bara att kavla upp ärmarna och sätta igång. Give the iron och "ända in i kaklet", för att citera min fd chef UB.
Det visade sig snabbt att jag och Sara hittade en perfekt samarbetesmodell för att påskynda processen.

Sara gjorde sitt bästa för att försöka förstå sig på hur monteringsanvisningen fungerade och jag gjorde mitt bästa för att försöka förstå mig på hur en skruvmejsel fungerade. Med gemensamma krafter lyckades vi inom loppet av blott fyra timmar få ihop byrån.

Nu har vi bara ett tiotal oöppnade IKEA-paket kvar att forcera innan eller i samband med att vi flyttar in i nya lägenheten. Pieace of cake. Give the iron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0