RUSSINDAMEN - EN HÄXA?

En morgon någon gång i somras fick min dotter Elsa syn på russinpaketet.

Ni vet Sun Maids klassiska, röda russinpaket med den där oerhört vackra kvinnan som står med en korg med vindruvor i famnen....
image203Foto: arvid-nordquist.se

"Titta, en häxa!" ropade dottern och mina illusioner krossades.

Den där Sun Maidkvinnan är ju nästan idealisk...
Vackra, intensiva ögon. Ett långt, lockigt, mörkt hår, rosiga kinder, världsvan, självsäker och elegant.
Röd mun, härligt leende...henne var man lite förälskad i när man var liten och tänkte att så...exakt så skall en snygg kvinna se ut....

Och så kallar min dotter henne för häxa...man blir både förvirrad och lite förbannad. Häxa, va??
Jag skall visa henne häxa. Det här är en häxa:
image204Foto: j k rowling.se

Inlägget är en bearbetning av ett tidigare publicerat inlägg i gamla Nonsensakuten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0