ESKILS SPÄNNANDE EFTERMIDDAG

Om ni undrar över hur kul och spännande jordbruksminister Eskil Erlandsson hade det i eftermiddags kommer här en liten inblick. Det var ju torsdag och regeringen sammanträdde som brukligt är. En allmän beredning, som Bildt brukar skriva på sin blogg. Man hade innan sammanträdet skrivit ihop en lång ärendelista med något för alla smaker.
Eskil hade dagen till ära även ansvar för Miljödepartementets små frågor. Punkt ett på Eskils lista lyder sålunda:

"Ratifikation av överenskommelse om ändring av konventionen om tillgång till information, allmänhetens deltagande i beslutsprocesser och tillgång till rättslig prövning i miljöfrågor."

Det låter väl spänstigt?
Eskil fortsatte sedan med ytterligare punkter, alla lika spännande och intressanta.

image165

Själv tror jag att jag åt en varm korv med senap ungefär vid denna tidpunkt. Till detta drack jag Red Bull.
Jag nämnde ingenting om konventionen om tillgång till information.

Tänka sig att samma eftermiddag kan te sig så diametralt olika. Visst är det märkligt?

Kommentarer
Postat av: Kaffe

Och på A-kursen lärde vi oss rappakalja..

2008-01-27 @ 22:23:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0