SPORTFÅNE

Jag bör kanske förtydliga mig gällande Mucho Gusto som förekommer i videon här under.
Jag skrev att det var en av mina favoritlåtar och det är det. Det svänger duktigt.
Därmed inte sagt att jag är en fanatisk sportradiolyssnare...tvärtom.
Faktum är att jag bara lyssnar på de första tre minuterna av sändningen för att känna pulsen, stämningen, energin.
När signaturen tonas bort och det börjar handla om Elfsborg-Ljungskile stänger jag av eller byter kanal.

Intressant detta med sportfanatiker. Tydligen är detta ett skällsord.
Eleverna här på skolan fick i uppgift att besvara en enkät från Polisen.
Där fick man uppge namn, ålder, föräldrarnas sociala situation och yrken, om man drack alkohol eller rökte hasch, brukade snatta eller klottra mycket osv osv....

Allting typiska (men ibland integritetskränkande) uppgifter som farbror polisen ville ha svar på.
Mot slutet kom dock denna lilla pärla:

Har du vid något tillfälle blivit kallad något av följande: a) hora b) svenne c) blatte d) pack e) sportfåne?

Man undrar ju i vilken verklighet polisen som skapat denna enkät lever. Pack? Det känns ju mest 70-tal.
Vem fan blir kallad för pack idag?
Och sportfåne?
Hjälp! Han sa "sportfåne". Jag känner mig kränkt!

Nej. Det hela är mycket konstigt.
Jag känner mig dock väldigt sällan kränkt, då jag aldrig blir kallad för just sportfåne.
Det enda jag vet om sport är att bollen är läderartad och rund, pucken är gummiaktig, platt och rund och att Tomas Brolin är märkbart satt och rund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0