TOTALINSTALLATÖREN

Häromdagen tittade Sara ut genom köksfönstret och fick se en vit skåpbil parkerad på gatan.
TOTALINSTALLATÖREN stod det på skåpbilen med stora, svarta bokstäver.

Sara vände sig till mig:
-Vadå? Vad menar de? Att de verkligen installerar allt?
-Totalinstallatören, sa jag. Allt från Windows 7 till kylskåp, eller?

De närmaste minuterna ägnade vi sedan åt att spåna kring det här firmanamnet och vad som det kunde tänkas inbegripa.

-Är det totalinstallatören? Jo, jag har en tandställning här som..
-Inga problem. Det fixar vi.

-Har jag kommit till totalinstallatören? Det är så att min fru nyligen skaffat en spiral och jag undrar om...
-Visst. Vi fixar det. Vi installerar allt!

-Hej, det var från Trädgårdskonst AB. Vi har lite problem här med en kund som betalar sina fakturor så förbaskat sent. Vi undrar om ni skulle kunna köra över till honom och lite skyndsamt installera en medelstor trädgårdstomte i rumpan på honom så han börjar fatta ett och annat...



Kommentarer
Postat av: Strössel

Phu, tur att det inte var en medelstor trädgårdstomt som skulle upp....

2009-12-21 @ 22:38:56
URL: http://bahasas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0