OM WIKLUND SJÄLV FÅR VÄLJA

Såg att TV3 har dammat av sin gamla gameshow Lyckohjulet.
Programmet sponsras numera av Miljonlotteriet och skall tydligen ledas av den gamle cineasten Hans Wiklund.
Måste kännas skönt för honom.




Så här tror jag att Hans Wiklund resonerat:

"Här har jag gått i hela mitt jävla liv och trott att det är filmer som är grejen. Eleganta och studentikosa sågningar av breda Hollywoodrullar och lite smalare polsk konstfilm.
Det är det ju inte alls.
Jag känner nu att jag måste utvecklas både som människa och programledare, att jag måste lyssna på mitt hjärtas inre röst. Jag vill äntligen känna mig som en del av något större, som en ödmjuk världsförbättrare.
Jag ser detta som en konstnärlig utmaning och som något av ett kall.
Först nu inser jag att det är detta som jag varit ämnad för hela livet; att få leda Lyckohjulet i TV3.
Det är dags att kasta masken och kliva ut mot mitt nya, själsligt rentvättade liv.
Det är dags att snurra på hjulet!

Banne mig, när de begraver mig vill jag att det skall stå LYCKOHJULET på gravstenen...this is the real deal..."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0