HALLÅ DÄR, NONSENSAKUTEN...

...och grattis till tre år som blogg!
-Tack, tack...
-Det kommer väl några veckor för sent det här.
-Jo..hmm...egentligen var det den 5 mars 2007 som allting började..vem bryr sig?
-Brukar du glömma bort viktiga datum?
-Nja...
-Hur känns det i dessa dagar, det är förstås många uppvaktningar och lyckönskningar...
-Nej. Inte direkt. Tror folk skiter i vilket, faktiskt...
-Det finns ju en del som tycker att namnet är ganska barnsligt, det här "nonsensakuten"
-Jaså? Det är inte vad jag har hört. Tycker att det sammanfattar vad det handlar om ganska väl; en mängd oviktigheter presenterade i ilfart...
-Det är ju inte direkt någon stor blogg det här...besöksstatistiken går lite upp och ner...
-Nej, visst...ibland hade det varit enklare att skicka ut vykort..men i veckan hade jag faktiskt besöksrekord.
-Grattis. Tre läsare samtidigt?
-Nej, fler var det allt. Det kom sig av att jag publicerat en Lika som bär där jag jämförde Jihad-Jane med Odjuret i Skönheten och odjuret.
-Jaha..det var ju förbannat kul, hörrudu..blev du väl nöjd med dig själv..
-Älskade Dumburk twittrade om det vilket hjälpte upp siffrorna betydligt, jodå så att...
-Hur skall du toppa det här då?
-Vet inte. Man får ta en dag i taget. Kanske blogga lite om franska bokmärkesänglar eller belgiskt klosterliv...
-Visst. Det måste ju vara exakt vad folk vill läsa om.
-Eller sån här...dagens outfit. Antingen blir det en pretentiös blogg om vinets betydelse i matlagningen med bilder i sepia eller så kör jag några färgglada bilder på mig själv i jeans...
-Lägg av, din pösmunk. Inse att det är kört. Håll dig till trams, det är väl det enda du klarar av. Och sluta vara så förbannat elak mot kungahuset och Göran Greider och andra viktiga samhällsinstitutioner, vem tror du att du är?
-Har du fler frågor, eller skall vi avsluta det här samtalet?
-En sak till: Hur kom du egentligen över familjen Mugabes privata fotoalbum?
-Åh..det var den snällaste frågan hittills och den som är enklast att besvara. Degeberga antikmarknad 2002. 130 kronor. Ett fynd.

 


Kommentarer
Postat av: PaljettenQ

Grattis konfettiregn :)

2010-03-16 @ 15:46:17
URL: http://paljettenq.wordpress.com
Postat av: godiva

Grattis!!

2010-03-17 @ 19:00:39
URL: http://lovelygodiva.blogspot.com
Postat av: Strössel

Nja, alltså det där sista - Degeberga ... Jag tror inte på det. Jag tror att du lärt dig av Mästaren själv. Jag tror du mutat någon. Så det så.

2010-03-21 @ 16:14:22
URL: http://bahasas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0