VITRYSSEN VÄLJER

Mannen på gatan; den olycklige sate som vi stoppat för att på honom utföra det mest djuplodande och förtrolighetsskapande man kan prestera inom journalistiken, dvs en enkät, heter Boris Yrkagov och kommer från Minsk.
Till vardags skrapar han nycklar till cyklar, stämmer hammondorglar (på ganska höga belopp) och odlar kubistisk krasse.



Nu tvingas han - som så många av sina landsmän - ta ställning:

Christine Meltzer eller WC-ankan?
-Jag älskar den doften...

Avatar eller Ava ger?
-Jag har bara sett en film med Ava Gardner. Där gav hon upp, minns jag. Det var en piratkopierad betamax...

I Bergakungens sal eller Anna Bergendahl?

-Jag älskar den där rena, avskalade nordiska musiken inspirerad av mysticism...jag syftar då självklart på Anna Bergendahls lår..låt...hon kommer att gå långt..

Bela Bartok eller Belarus?
-Ja, vad tror du...jag är ju vitryss...

En påskrelaterad...Eg eller Alice?
-Vadå? Alice i Underlandet? Nä, fattar inte frågan...

Boxer-Robert eller Daniel Westling?
-Vad jag vet har Westling bara två tårkanaler...den där Robert har så många, många fler...

Kristina Lugn eller Buzz Lightyear?
-Lugn. Jag gillar när hon ropar "to infinty and beyond" innan hon hoppar...

Peter, Paul eller Mary?
-Skulle vilja kontra med: where have all the flowers gone?

Gordon Brown eller en brownie från McDonalds?
-Du vet väl att McDonalds i Storbritannien har en liten plastdocka föreställande Mr Brown? Den medföljer varje Happy Meal. Man får välja tillbehör också. Friterad potatis eller friterade morötter...

Till sist; Olof Palme eller Zeb Macahan?
-Hur skulle det ha sett ut om Palme var hjulbent? Då skulle ju hela jävla rörelsen springa mellan benen på honom...å andra sidan skulle jag velat se Zeb sjunga Upp till kamp med uppsträckta armar så att läderremmarna i jackärmen fladdrade...fast han...Bruce Boxleitner...såg inte han ut som en typisk ssu:are?

Nej. Han såg ut som en typisk AIK:are...
-Ja, vad vet väl jag, min gamla valbajsare...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0