NÅT HÅRT I BYXAN

Jag står mitt inne i en mataffär när min snart femårige son utbrister:
-Pappa...jag har nåt hårt i byxan!
Jag tvekar en millisekund innan jag sätter mig på huk framför honom och frågar vad han pratar om.
-Nåt hårt? säger jag.
-Jättehårt! säger Ville med ganska klar och tydlig stämma samtidigt som han tillägger:
-Nåt jättehårt i mina kalsonger!
Sedan början han knäppa upp byxorna mitt framför mjölkdisken.
-Vänta! Du kan inte bara strippa av dig byxorna här!, säger jag som inser att jag helt tappat kontrollen över situationen.
Denna desperata uppmaning hjälper föga. Ville vill verkligen visa mig vad det är som känns så hårt i byxorna.
Han drar ner byxorna, jag drar upp dem. Byxorna åker upp och ner som en sjukhushiss.
Slutligen upptäcker vi vad det hela har handlat om.
Det visar sig att Ville av någon högst remarkabel anledning har en gammal intorkad halstablett av märket Fünf Kräuter fastkletad på insidan av sin kulörta kalsong.
Tabletten sitter framtill, i en retfullt exakt "gylfhöjd"...

Kommentarer
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Hahahahaha!! stackarn :D

2011-01-20 @ 19:25:42
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: PEGU

Hahahaha...

2011-01-20 @ 20:15:42
URL: http://allahjartans.blogg.se/
Postat av: PaljettenQ

Ok, nog för att gamla borttappade godisar smakar bäst, men den där får nog vara! Ha ha ha

2011-03-20 @ 13:18:31
URL: http://paljettenq.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0