LÄCKÖ COLA - EN UPPSTICKARE

Kom återigen hem med en märklig läskedryck för avsmakning och eftersom det denna gång rör sig om cola valde jag att provsmaka produkten (Läckö Cola) tillsammans med själva sinnebilden av vad som är en god, uppfriskande och socialt accepterad coladryck, nämligen Coca-Cola.
På så sätt kan jag jämföra båda och analysera för- och nackdelar. 
 
 
Till en början slogs jag av sockersmaken, jag tyckte direkt att Läckö Cola var väldigt söt. När jag sedan jämförde med Coca-Cola visade det sig att det inte var så mycket sötman, som den annorlunda colasmaken som fått mig att reagera. Då bör man ändå säga att Läckö Cola smakar väldigt gott, inte alls så artificiellt som många andra colasorter på marknaden. 
 
Läckö är lite ljusare till färgen jämfört med Coca-Cola och inte fullt så kolsyrad som den amerikanska drycken. De skummar ungefär lika mycket vid upphällning. 
 
Läckös eftersmak är god, dock inte lika intensivt colasmakande som Coca-Cola. 
Som ersättare för Coca-Cola eller Pepsi är den däremot mer än ok. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0