MIXAT NONSENS (efter #bbt12)

Nej, jag blev aldrig framröstad som Blekinges bästa twittrare 2012.
Måste ändå säga att det har varit en väldigt stor och fin ära att få ha varit med i final. 
Det känns som ett erkännande för allt det banala dravel jag dagligen och stundligen mångfaldigar till mina drygt 500 följare på twitter. 
 
Det har åter blivit dags för ett litet uppsamlingsheat. Detta är något av det jag twittrat ut den senaste tiden:

Ryktas att en holländsk bryggerijätte går in som huvudsponsor till Guldeken 2013. Ett krav är dock att evenemanget byter namn. Till Heineken.

Såg mig nyss i spegeln. Är inte helt tillfreds. Min frisyr börjar likna Ingela Thaléns.
 

Jag säger som den tyske mjölallergikern: Gluten Morgen!
 

Under onsdagen har Helga och Olga namnsdag. Inte olla, däremot. Att olla är inte att helga.
 

Eftersom Café Tre G ligger där det ligger och serverar kaffe, borde det inte egentligen heta Hoglands Perk?

Om nu Skånepolisen har en informatör som heter Cindy, varför kan inte justitieministern heta Barbie? Barbie Ask.
 

Ekeroth har tagit thai-mat. Oväntat att han väljer asiatiskt.
 

Både mjukglassen och strösslet försökte verkligen att jobba med sin relation men förgäves. Till sist var den enda utvägen Vaniljeterapi.
 

På 80-talet hände det ofta att Erik Hajas stack iväg helt ensam med spelarbussen. Sålunda föddes begreppet "att shang-Hajas".
 

Läser meningen "Carin Jämtin kräver lagförslag..." och skrattar. Avbryts av min butler som öppnar dörren för att meddela att sherryn är klar
 

Nu vill Reinfeldt flytta fokus från vård, skola och omsorg till pasta, ris och potatis. -Vi är de Nya Kolhydraterna, säger han.
 

Att skriva det där "piss off!-mejlet" till medlemmarna i Lasse Stefanz var det punkigaste Olle Jönsson gjort sedan han sjöng Nere på söder.
 

Synd att de föddes för sent, annars hade ju First Aid Kit varit självskrivna i Band Aid 1984.
 

Aftonbladet kallar Zytomierska för "stjärnbloggare". Kan hon verkligen så mycket om astronomi?
 

Barnprogrammet Barda i SVT handlar om kampen mot ondska. Till skillnad mot Jean-Pierre Barda som handlar om kampen mot den goda smaken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0