SVERIGES ALLA SUNKIGA HAK

Jag har alltid fascinerats av det fula och folkhemska i landskapsbilden.
Byggnader och platser där tiden stått still.
 
Jag har dessutom alltid gillat snabbmatsställen; ju sunkigare, desto bättre.
Riktigt fina gamla syltor och landsvägshak. Fallfärdiga ruckel med dekaler som sitter kvar från 1980 och sådär. Trasiga flipperspel, lite intorkad läsk på golvet och en reklamaffisch för Merry, allra helst.
 
 
Det är på sådana ställen man ser människor som redan gett upp. Som låtit hoppet fara ut i samma takt som de enorma mängderna transfett sugits in i människokroppen.
Helst skall det vara regnigt, grått, småruggigt med lite vind som rycker med sig trädgrenarna runt korvmojen.
Är gatuköket litet, trångt, inrökt och byggt i korrugerad plåt som håller på att rosta sönder, är det en bonus.
 
Facebook har jag nu tillsammans med min kollega Sex Noll Två startat sidan Sunkiga hak i Sverige.
Tanken är att vem som helst kan ta en bild (helst med instagramfiltret earlybird) och lägga upp på sidan.
På två dagar har vi redan nått nästan 100 gillare.
 
Gå in du också och hylla din favoritpizzeria, din allra fulaste kinakrog eller ditt sunkigaste favoritgatukök.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0