OM F-KASSAN OCH SJ BYTTE ARBETSUPPGIFTER

Tänk om Försäkringskassan och Statens Järnvägar skulle bli lite crazy efter någon konferens och helt plötsligt byta arbetsuppgifter med varandra. Titta vad spännande:

*Tåget till Malmö beräknas vara framme om ca 60 dagar.

*Vi tittar just nu på din anmälan. Du har angett vissa skäl som enligt dig omöjliggör påstigning på tåget. Vad vi kan se finns det inga hinder för dig att kliva på.  Vi kräver in svar på detta snabbt för att sedan kunna behandla ditt ärende med sedvanlig effektivitet.

*Det är för närvarande kö in till vår bistrovagn. Du har plats 176 i kön. Just nu arbetar 53 handläggare med att servera kaffe så snabbt som möjligt. Stanna gärna kvar i kön efter serveringen och svara på vår service-enkät. Nej. Vi bara skojar med dig.
Det finns ingen enkät.

*Du vet väl att du också kan åka tåg via vår hemsida på internet. www.forsakringskassan.se

*Vi är ledsna men den här blanketten har gått sönder. Det är mitt i sommaren och 40 grader varmt här inne.
Någon ersättningsblankett till din ersättningsblankett finns inte men ta ditt bagage och följ rälsen till nästa Försäkringskassa.

*Gäller det sjukdom - tryck 1, Föräldraledighet - tryck 2, Frågor om bostadsbidrag eller pension - tryck 3, för att boka biljetter till Ladies Night med Martin Stenmarck och Peter Stormare - tryck 4.

*Då var det nästa förtidspension. Förtidspension, nästa!


Kommentarer
Postat av: Frank

Tja, men motsvarande om SJ sköter F. då? Det blir ju skitbra. Helt klart att föredra. Jag kör ju till exempel bra bil och åker aldrig tåg. Så det hade varit bingo för mig.

2009-01-28 @ 09:11:58
Postat av: Ulf

Jag ska framöver konsekvent svara försäkringskassan när de vill mig något eller få yttrande om något att jag för närvarande har 4 månaders handläggningstid pga hög arbetsbelastning.

2009-01-28 @ 20:57:16
URL: http://karlskrona-sweden.blogspot.com/
Postat av: Orp

Haha fint!



Mitt bästa minne av försäkringskassan är när jag i somras blev polisanmäld för ett antal ogiltiga sjukanmälningsdagar 2006. Jag ringde och frågade varför det här hände när jag redan hade en avbetalning och de svarade "Ja du har ju gjort rätt för dig men vårt system funkar så här att om man inte betalat på 20+ dagar så polisanmäls man automatiskt". Helt utan förvarning och allt. Jag blev polisanmäld av en dator i Östersund.

2009-01-28 @ 21:24:11
URL: http://balloonfighter.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Frank: SJ framstår som ett under av effektivitet vid en jämförelse. Allt känns liksom förlåtet.



Ulf: Så brukade jag känna med CSN också, när det begav sig...



Orp: Helt otroligt. Vart tog den mänskliga kontakten vägen? George Orwell skulle ha "älskat" F-kassan.

2009-01-28 @ 22:31:38
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0