ÅSIKTER I SIKTE!

Mina nyårsbetraktelser har en tendens att bli aningen seriösa och inte minst pretentiösa, något som förra årets bajsnödiga inlägg är ett fint exempel på.
Har man nu ändå skaffat sig en blogg skall man ju tycka en jäkla massa saker ständigt och dessutom uppvisa en sällsam förmåga att sprida dessa åsikter under föreställningen att en vidare omvärld på nåt sätt skulle bry sig om vad just jag tycker är viktigt.
Tänkte därför avsluta året med ett antal högst personliga ställningstagande med utgångspunkt från det just nu så hett omdebatterade året 2010.
Det här är - enligt mig - årets...

....knallhatt: Taimour Abdulwahib
...snyggaste tidning: Svenska Dagbladet. Sober, elegant layout.
...dummaste: Stockholmssossarna som ville ge alla en butler i tunnelbanan.
...bästa skiva: Bror Jakobs heter ett företag som har ganska goda korvar att skiva på mackan...
...bästa film: Ja, hur skall jag veta det? Jag är aldrig på bio. Jo...en gång i våras var det väl. Jag och Ville såg barnfilmen Alvin & gänget 2. Den rörde mig faktiskt djupt. Den hade allt. Spänning. Romantik. Humor. Drama. Kan varmt rekommenderas.
...bästa programledare i radio: Återigen; Lotta Bromé. Fasiken vad bra hon är...cool, avslappnad med en helt egen stil. Jag gillar också Anders Holmberg i Studio Ett i P1. Oerhört driven och vaken, radions svar på Muhammed Ali som dansar som en fjäril och stinger som ett bi.
...bästa programledare i tv: Robin Paulsson växer men har haft lite otur med sina intervjuer i höst. Ändå ett framtidsnamn.
...bästa Rimbloggsinlägg: Matz Bladhs Får jag ge dig min vita orkidé.
...roligaste blogg: Lou Reed i Tweed
...skönaste kavaj: Den som Spykerchefen Victor Muller spankulerade omkring i....
...bästa utrikeskorre: Ginna Lindberg, Sveriges Radios Washingtonkorrespondent. Hon lyckas levandegöra USA på ett fantastiskt sätt och har en väldigt behaglig röst. Lars Palmgren i Santiago är också väldigt bra.
...sommardrink: Gin & Tonic. En klassiker.
...mest misslyckade PR-kampanj: Lars Ohlys frieri i slutet av en valdebatt som tonades bort av SVT.
...roligaste nyord i svenska språket: bloppis (att sälja saker via blogg), nästan lika bra som hemester (att semestra hemma) som kom för några år sedan.
...vackraste tolkning av brittisk överklassengelska: Carl-Henrik Svanberg
...roligaste nyhetsbevakning: Aftonbladet som liverapporterade från en av alla fester som föregick kronprinsessbröllopet i somras. Festen ägde rum på en båt. Plötsligt skriver AB med stora bokstäver:
LASSE BERGHAGEN HAR KLIVIT OMBORD!
...bästa läsupplevelse: Kunzelmann och Kunzelmann av Carl Johan Vallgren.
...bästa bloggläsare: Du som oförtrutet läser den här lilla skitbloggen.
Mina förhoppningar inför 2011:
Folk tappar äntligen intresset för Melodifestivalen och inser att det är ett förlegat fenomen.
Folk slutar hålla på och fjanta sig med twitter och börjar leva riktiga liv istället alternativt sms:ar det som känns angeläget.
Mjällby AIF vinner allsvenskan i fotboll.
Min kulmage upphör att existera. Som en kompis skrev på Facebook efter att ha sett min kulmage på bild:
"Är det Carlsberg som har sponsrat det där svartbygget?"
Slutligen:
G O T T    N Y T T    Å R !

Kommentarer
Postat av: Bengt

Vass summering av året! Bland allt: Har inte lyssnat på Bromé på ett tag. Och vet därför inte om hon lagt av med att säga, vid pass 13.59.55: "Och så ska vi höra vad klockan är ... ". "Klockan är två och här är Ekot". Snart: Gått Gammalt År! Gott Nytt År!

2010-12-31 @ 12:57:36
URL: http://bengtbernstrom.blogspot.com/
Postat av: Rosvo

He he, jo jag känner igen de där svartbyggena. Min har grundats av tre kilo Gelly beans!

Gott nytt år Nonsens!

2011-01-01 @ 18:01:26
URL: http://paljettenq.wordpress.com
Postat av: Jessica

Ja jag hade också hellre önskat mig tvättbrädemage än torktumlare, vi får se hur det går med det 2011.Jag håller även med dig i frågan om sommardrink. Ni får komma ut till byn på några sådana i sommar !! Gott nytt !!

2011-01-01 @ 23:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0