KNAPPHÄNDIG ORDLISTA

I de flesta mobiltelefoner finns det en liten sak som kallas T9 Ordlista.
Meningen är att den skall förbättra sms-skrivandet för de som saknar fantasi, alternativt saknar tålamod.
Den föreslår egna ord.
Jag har aldrig gillat den - tycker det är jävulens påfund. Jag blir bara irriterad på att man vill skriva sak och ordlistan föreslår svan...

Sara däremot, älskar den där "hjälpen". Hon skickar alla sina sms med hjälp av T9 Ordlista.
Idag tvingades dock även hon erkänna dess brister.

Hon skulle sms:a sin syster och ville skriva: Har ni det bra i värmen?

T9 Ordlista skrev istället:

Har ni det bra i tarmen?

Om hennes syster varit en bakterie hade det eventuellt funkat, annars bevisar det enbart det jag vetat hela tiden; nämligen att T9 Ordlista suger.

Kommentarer
Postat av: jessi Kuggeboda

Jag länkar till dej om det går bra? !

2010-07-15 @ 14:26:55
URL: http://www.jessimartin.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Hej och välkommen hit.

Det går självklart bra att länka mig...

2010-07-15 @ 21:40:17
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0