VETERANSCHLAGER

Ganska många retar sig på att den svenska Melodifestivalen innehåller samma kluster av rätt sorgliga och uttjänta artister år ut och år in. Många kräver att få in lite nytt blod i tävlingen, åtskilliga är trötta på den så kallade schlagersocieteten som ständigt  tycks ha klippkort till evenemanget.

Nonsensakuten har som enda blogg söder om Växjö fått en unik inblick i Melodifestivalens framtid.

Genom vår magiska kristallboll kallad "Christer Björkmans ena kula" ser vi följande framtidscenario; skådeplatsen för denna profetia är Globen år 2042 och detta är en del av den lineup som kommer att möta svenska folket i schlagerfinalen då:

Pernilla Wahlgren, 75 sjunger:  "På Piccadilly sjukhem, där träffades vi, på Piccadilly sjukhem bak ett draperi. Minnet av en tungspatel, fick mig faktiskt ur balans, på Piccadilly sjukhem, det är ren magi.."

Jan Johansen, 76 ställer upp med en sång om en rollator: "Så sitt på mig om du blir trött i benen ta en paus och försök andas ut. Sitt på mig om du känner av njurstenen som en våg utav smärta i dig...vila dig då"

Carola Häggkvist, 76 äntrar sedan scenen genom att sjunga: "Jag är fånge i en spjälsäng, synd om mig, ingen kommer hitta mig där jag ligger med min Allers, fångad i en spjälsäng, synd om mig, vården här är ej ok och inte blir man erbjuden nåt bad"

Jill Johnson, 69 tar ton: "En gubbe gick förbi, kunde inte låta bli att ta sig fram till dörrkarmen med ett knip, som ett skrynkligt gammalt lik var hans ansiktes mimik när han nådde toalettringen, det tar tid...med prostatabesvär"

Charlotte Perelli, 68 följer efter det: "Har tappat mina brillor, jag fattar inte vart, har letat hela dagen och plötsligt nu så blev det natt, mina små glasögon är viktiga för mig utan dom så kan jag inte se på dig..åååå...utan dom så kan jag inte se på dig..."

Kikki Danielsson, 90, hjälps in på scenen och börjar efter ett tag sjunga: "Du ger mig höftoperationer, varje gång jag råkar dratta på ändan och det blir så fel så får jag höftoperationer, som ju leder till nåt mycket mer, ja, jag tror det är en bra idé...att trilla mer..."


Kommentarer
Postat av: Magnus Rouden

Din kärlek till denna musikgenre (eller fack) och dessa artister borde göra dagen för många- däribland undertecknad:-)

2011-12-19 @ 08:05:15
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Ska man skratta eller gråta?

2011-12-19 @ 11:15:49
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Nonsensakuten

Magnus: Tja...lite hatkärlek är det nog.

Jonas: Bra fråga.

2011-12-19 @ 12:02:09
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0