RENA RESULTAT

På baksidan av toalettrengöringsklassikern WC-anka går det att läsa följande:
"Kommer åt bättre = gör renare".
Efter ordet renare har de satt dit en liten asterisk som självklart skall leda konsumenten fram till en förklarande fotnot.
Den noggranne läsaren belönas efterhand med just denna utlovade fotnot som i sin helhet lyder:
Baserat på labratorietester för rengöring under kanten på toalettstolar.

Visst skulle man vilja höra hur snacket går en förmiddag i laboratorielunchrummet.
-Hej. Vad laborerar du med?
-Jag håller på att kartlägga en stor mängd enzymer för att på så sätt arbeta fram ett vaccin mot alzheimers. Och du?
-Nä, jag är just nu djupt involverad i ett par banbrytande laboratorietester för rengöring under kanten på toalettstolar...

Kommentarer
Postat av: Vita Brevis

Just "renare" tycker jag är lite skojsigt - jag tänker på Herman Lundborg, Uppsala på 30-talet och rasbiologi

2011-06-30 @ 22:29:41
URL: http://vitabrevis.bloggagratis.se/
Postat av: Mattias

Tillverkarna av WC-Anka brukar dock alltid ducka när just den frågan kommer på tal....

2011-06-30 @ 22:47:32
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Vita

Klokt tycker jag

2011-07-02 @ 22:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0