EN KLOCKA PÅ VÄGGEN

I centrala Karlskrona finns det en lägenhet (jag skriver inte vilken gata det handlar om eftersom jag inte vill kränka deras integritet i onödan) som ligger på andra våningen.
När man exempelvis cyklar förbi på gatan och lite trafikfarligt kastar ett getöga upp mot denna lägenhets förmodade vardagsrumsfönster ser man ganska mycket av den ena väggen.
Det som utmärker sig med detta tämligen helt normala tillstånd, är den gigantiska, runda klocka av analog modell som täcker stora delar av väggen.
Klockan har en urtavla av ljus metall och svarta visare samt siffermarkörer. Helt normalt. Det roliga är storleken.
Denna platta väggklocka har säkert en diameter på en och en halv meter; som en något större rockring.
Därför täcker den också - utifrån vad jag kan se - bortåt 30 procent av väggen, skarpt belyst med spotlights.
Lite nyfiken blir man allt. Vilken är bakgrunden till detta? Handlar det om en pensionerad, invandrad tågtjänsteman från Tyskland som arbetat på Hauptbahnhof i Berlin och liksom tagit med sig en souvenir därifrån?
Rör det sig om någon som lever efter devisen: the bigger the better in everything?
Är det någon med extremt svag syn som bara måste ha en klocka större än en kylskåp?
Eller är det en hipster som kombinerar sin qinoa och sin tonfiskcarpaccio med att också ha en härligt stålborstad designklocka på 55 kilo hängande över sin blue-rayspelare?

Kommentarer
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Jag skulle tipsa på att det är en hipster, kändes väldigt hipsteraktigt det där.



http://imgace.com/wp-content/uploads/2011/10/nerd-90s-hipster-2011-erkel.jpg

2011-11-14 @ 10:12:09
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Walker

Finns det någon bild på denna klocka? Fast din beskrivningen säger det mesta om vad det handlar om..



Kollar din mailbox; tror jag löst bloggrelaterat "huvudproblem" =D

2011-11-14 @ 19:52:39
URL: http://dagdrivarklubben.blogspot.com/
Postat av: Nonsensakuten

Walker: Vågar inte foto rakt upp mot ett fönster på andra våningen, dels skulle man knappt se något och dels respekterar jag deras tidsbundna privatliv ;) Kollar mejlen!

2011-11-14 @ 20:41:29
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0