WHITNEY

Hon var en fantastiskt vacker kvinna. Hon hade en makalös röst.
Nu finns hon inte mer och hennes död är bland mycket annat en påminnelse om att tiden går.
1987 var inte igår, det har faktiskt gått hela 25 år. Gamla stjärnor som Michael Jackson och Whitney Houston finns inte längre.
Snart är det bara Madonna kvar från ungdomens spöklikt raspiga gamla Trackskassetter.
Jag känner mig ändå priviligerad att ha fått vara med och se och höra denna världstjärna födas, tyvärr fick jag idag också se nyheten om hennes alltför tidiga död.
Whitney Houston blev bara 48 år.
En av de vackraste rösterna den här sidan Harrisburg.
Framförallt är det en strof som kommer upp i minnet, från den av hennes låtar som jag värderar högst; The Greatest Love Of All.
I ett parti av låten sjunger hon: "I decided long ago, never to walk in anyone's shadow..."
Dessvärre speglade inte texten verkligheten, då Whitney hittades död efter ett liv kantat av hårt missbruk.
Just detta gör henne inte särskilt unik i sin bransch.
1963-2012

Kommentarer
Postat av: nipe

Ja, det är oerhört sorgligt att ännu en stor artist försvunnit ut i drogträsket. Jag har ett väldigt starkt minne av hennes video till I'm every woman, där hon var så himla vacker med sin lilla gravidmage. Sen efter det gick det bara utför.

2012-02-12 @ 19:10:21
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: .....

Slutat blogga eller??

2012-03-19 @ 15:26:41
Postat av: Nonsensakuten

Till: .......

Nej, inte direkt. Senaste inlägget är från idag, den 19 mars

2012-03-19 @ 15:52:05
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0